Lön för mödan…

Mötte vår Generalsekreterare här på Öster Malma precis. Det är tur att den mannen har öron annars hade det flinet gått hela vägen runt huvudet. Anledningen är givetvis de nya medlemssiffrorna, vi har ökat med 7437 medlemmar jämfört med samma tidpunkt i fjol och det under den värsta lågkonjunkturen i mannaminne.

Vad beror då detta på? Som anställd vill man gärna tro att det beror på vårt enträgna arbete men jag tror det är viktigt att även framhålla de 5000 förtroendevaldas enorma insatser runtom i landet. Sist men inte minst tror, och hoppas jag, att jägarna insett hur vårt envisa och hela tiden sakliga och korrekta argumenterande verkligen ger resultat. I dagens uppskruvade och högljudda debatt i till exempel rovdjurs- och vildsvinsfrågorna är det lätt att falla för trycket och säga eller skriva något lätt som får massorna att applådera och makthavare att framstå som idioter. Det vinner man inget annat än en stund i rampljuset på.

Jägareförbundet har lärt sig en del på sina snart 180 år och det är att ska man nå ett långsiktigt resultat för vår jakts bästa är det en sansad argumentation med fakta som grund som gäller. Jag är helt säker på att 7437 nya jägare också insett vilka det är som kommer att försvara och utveckla vår svenska jakt i framtiden, Svenska Jägareförbundet.

1 svara
  1. anonym says:

Nu är det väl 7437 BETALANDE medlemmar och inte barn till sådana som ju gratis kan få bli med det är fråga om?

Såna småttingar är väl även med att bidra med lite kommunala skattekronor till Sjfs lokalavdelingar?